Kókuszolaj: veszélyes tendencia a szív- és érrendszer egészségére ?

A kókuszolaj jót tesz a szív egészségének. A kókuszolaj elleni metaanalízis

Mennyi kókuszolaj valóban biztonságos enni hetente?

aki népi gyógymódokkal gyógyította a magas vérnyomást

Lehet, hogy túlzottan túlzol. Az egészséges zsírok most divatosak, a Whole30 és a ketogén étrendek sok töltőzsír fogyasztását szorgalmazzák, hogy elégedettek legyenek. Bizonyos körökben a kókuszolaj válik a zsírok növekvő királyává: A New York Times os felmérése szerint az amerikaiak 72 százaléka egészségesnek tartja a kókuszolajat - szemben a táplálkozási szakemberek csupán 37 százalékával.

Itt van, amit tudnia kell a kókuszolajról - és mennyit lehet rendesen sálozni.

8 érv a Kókuszolaj fogyasztás mellett

Kókuszolaj és telített zsír A kókuszolaj-vita telített zsírtartalmának potenciálisan rossz egészségi hatásai körül mozog. Az USDA szerint egy evőkanál adag kókuszolajban 11 gramm telített zsír van a teljes 13 gramm zsírból. Mivel a telített zsírok növelik az általános koleszterinszintet, az amerikaiak számára készült legfrissebb étrendi irányelvek azt javasolják, hogy a bevitt mennyiséget a napi kalória kevesebb, mint 10 százaléka alatt tartsa.

Szeptember 22. a szívünk napja

Ha napi kalóriát fogyaszt, ez kalóriát tartalmaz telített zsírból, vagy napi kb. A baj az, hogy a telített zsír megtalálható a legtöbb állati eredetű ételben - vörös húsban, baromfibőrben és minden tejtermékben, beleértve a vajat, tejet és joghurtot természetesen kivéve a nem zsíros változatokat. Például egy csésze alacsony zsírtartalmú görög joghurtban két gramm telített zsír van; egy evőkanál sós vajban hét gramm van; egy négy uncia szárnyas steak körülbelül három gramm.

A kókuszolaj jót tesz a szív egészségének az gyógyíthatja a 3 fokú magas vérnyomást szakértők szerint ez még mindig nem jelenti azt, hogy ez jó neked.

A British Medical Journal folyóiratban közzétett, több mint embert érintő, os tanulmány szerint mindenféle telített zsír, beleértve a laurinsavat is, növeli a szívbetegségek kockázatát.

140 90 már magas vérnyomás

A cikk azt is megjegyezte, hogy bár egyetlen tanulmány sem kapcsolta közvetlenül össze a kókuszolajat a szív- és érrendszeri betegségekkel, a megnövekedett LDL-koleszterinszint a szívbetegséghez kapcsolódik. Kókuszolaj és fogyás Lehet, hogy hallott már a kókuszdióolajról a fogyás előmozdításáról, mert a benne lévő telített zsírok egy része közepes láncú trigliceridek, más néven MCT-k úgy gondolják, hogy fokozzák az anyagcserét.

Pirosban a nőkért

A probléma az, hogy a vizsgálatok nem tesztelték közvetlenül a kókuszolaj hatékonyságát az emberek fogyásának elősegítésében - a tanulmányok csak az MCT-ket vizsgálták, amelyek nem tartalmazzák a laurinsavat a kókuszolaj fő zsírtípusát. Még akkor is, ha mégis megtörténik, nem lesz elegendő a testfelépítés radikális megváltoztatásához anélkül, hogy az étrend más területeit vizsgálnánk.

Ezeket látta már? A téli olimpiák első magyar snowboardosa máris történelmet ír A tudomány mai állása szerint azonban a kókuszolaj a grammonkénti 8 kilókalóriájával inkább a kevésbé ártalmas zsiradékok közé tartozik. Számos tanulmány bizonyítja, hogy a benne lévő laurinsav növeli a "jó" koleszterin HDL szintjét, és összességében is javítja a vérzsír értékeket. Az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás részeként tehát nem veszélyezteti a szívet és a keringést. A kókuszolaj rengeteg energiával látja el a szervezetet, anélkül, hogy megemelné a vércukor szintjét.

Ráadásul a kókuszolaj betöltése még mindig megnöveli a kalóriákat. Egy evőkanál adag körülbelül kalóriát tartalmaz - kb.

Mennyi kókuszolaj valóban biztonságos enni hetente?

Megegyezik egy olívaolaj adagjával, és valójában körülbelül 20 kalóriával több, mint egy vaja vaj. De ez azt eredményezheti, hogy akaratlanul felesleges kalóriákat ad hozzá az étrendhez. Az ítélet Míg szakértőink szemtől szembe látják a kókuszolaj hátrányait, el vannak tépve azon, hogy mennyit érdemes enni.

magas vérnyomás 1 szakasz 3 szakasz

Brisette azt javasolja, hogy a legtöbb embernek a kókuszolajat napi egy evőkanálra kell korlátoznia - hetente legfeljebb hét evőkanál.

Ansel szerint, ha vegán vagy, és a kókuszolajon kívül nem fogyaszt más, telített zsírtartalmú ételeket, akkor valószínűleg napi kb.

Kókuszolaj: a bőrön, nem a szájban

Másfél evőkanállal hetente 10 és fél evőkanál megúszhatod. De azok számára, akik normál étrendet fogyasztanak, nem javasolja, hogy kókuszolajat vegyenek be a rutinjukba. Mivel csak egy evőkanál kókuszolaj biztosítja a napi ajánlott maximális telített zsír felét, Ansel szerint nagyon nehéz számára ajánlani, hogy ezt tegye a telített zsírok keverékébe, amelyet a legtöbb ember már fogyaszt.

Megjegyzés: Ansel a kanadai Canola Council szóvivője.

sarki lovak egészségügyi ellenőrzése pulzusmérő

Ha valóban el akarja próbálni a kókuszolajat, Ansel szerint fontos felmérni, hogy mennyi telített zsírt kap az étrend összes többi ételtől. Ha sok vörös húst, sajtot és vajat eszel - mert mondjuk ketogén étrendet folytat - a kókuszolaj megemésztése csak több telített zsírra fog halmozódni.

"+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

A kókuszdióolajnak valójában alacsonyabb a füstpontja - a hőmérséklet, amelyen elkezd lebomlani és rákkeltő anyagokat igen! Létrehozni - mint sok általános étolaj - magyarázza Brisette, így ez nem ideális választás sok, nagy hőhatással járó receptnél.

Még több termék Mivel a legjobb minőségű termékek gyorsan elérik a forráspontjukat, és jellegzetesebb ízük is van, ezért sütéshez és főzéshez érdemes inkább finomított, hagyományos olívaolajat választani, amikben ugyan nincs annyi áldásos összetevő, mégis alkalmasabbak a főtt ételekhez. A minősége megőrzése érdekében fontos hűvös, napfénytől védett helyen, sötét üvegben tárolni. A füstpontja ºC. Kókuszolaj A diétázók és az egészséges életmódot követők az olívaolaj mellett másik opcióként leggyakrabban a kókuszolajat vagy kókuszzsírt választják, hiszen ez is számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik.

Elmondása szerint alkalmanként kókuszolajat használ olyan receptekben, ahol kókuszízre vágyik, például pékárukhoz vagy granolához. Szerencsére rengeteg más típusú zsír kap zöld utat kardiológusoktól és táplálkozási szakemberektől egyaránt.

vérnyomás diasztolés érték magas

Évtizedek óta tartó kutatások szerint az ilyen típusú telítetlen zsírokban gazdag étrend javíthatja a koleszterinszintjét. Olajokat tekintve a dió, a földimogyoró és a kenderolaj finom az öntetben; a repce- olíva- és avokádóolajok füstpontja magasabb, így jobb választás lehet a sütéshez és a pörköléshez - magyarázza Brisette.