Holter-vizsgálat, Holter-monitor, Ambuláns elektrokardiográfia

Családi szív és egészségügyi központ. Szívünk Egészsége megér egy napot!

Tartalom

    Hogyan őrizhetjük meg szív-érrendszerünk egészségét?

    családi szív és egészségügyi központ

    Közzétette: csokonaidaniel Szívünk szorgosan dolgozik egész életünk során azért, hogy mi a lehető legteljesebb életet élhessük, de cserébe el is várja tőlünk, hogy úgy vigyázzunk rá, mint szemünk fényére. Sajnos azonban úgy tűnik, eme nemes szerv mégsem kapja meg a neki kijáró tiszteletet.

    családi szív és egészségügyi központ

    Magyarországon, és a világ sok más pontján vezető haláloknak számítanak a szív-érrendszeri betegségek. A krónikus szív-érrendszeri betegségek esetén több rizikótényező is ismert: az idősebb életkor; a férfi nem; a családi halmozódás mind olyan tényezők, amiken nem családi szív és egészségügyi központ tudunk változtatni.

    családi szív és egészségügyi központ

    Azonban, szerencsénkre, a másik nagy rizikótényező csoport olyan, amelyen az egészséges életmódra való váltással sokat tudunk javítani. Nagy hangsúlyt kell emiatt fektetnünk a prevencióra és a társadalom egészségértésének fejlesztésére.

    Létrehozva: Müller Gábortóla KardioKözpont szakorvosától megtudhatjuk, milyen életmóddal és kezeléssel előzhetjük meg az állapotromlást. Ezek a kardiomiopátia fő rizikófaktorai Családi hajlam: rizikófaktor, ha a családban már előfordult kardiomiopátia, szívelégtelenség vagy hirtelen szív-érrendszeri esemény. Olyan betegségek következményeként is kialakulhat szívizom betegség, mint a szívinfarktusszívkoszorúér betegség, és a szív izmait érintő fertőzés, illetve a szívet károsító egyéb állapotok, mint például a sarcoidosis vagy az amyloidosis.

    Egészséges életmód kapcsán általában három dolgot emelünk ki: a stresszkezelést, a fizikai aktivitást, és az egészségtudatos táplálkozást, azonban nem elhanyagolható a káros szenvedélyektől mentes életmód, a kielégítő alvás és az egészséges szociális élet fenntartása sem. Ma már sokféle stresszkezelő praktika ismert, mint például a Mindfulness-meditáció vagy a Jóga, amelyeket szakképzett pszichológus segítségével, vagy különböző tanfolyamokon lehet elsajátítani.

    családi szív és egészségügyi központ

    Térjünk át a mozgásra: mozgáson nem csak a szigorúan vett sportot értjük, ide tartozik minden olyan aktivitás, amely vázizmaink mozgatásával jár és többlet energiát igényel a szervezettől.

    A mozgás preventív szerepét már több krónikus betegséggel kapcsolatban kimutatták, így többek között a szív-érrendszert érintő betegségek esetében is. Az Egészségügyi Világszervezet WHO életkor-kategóriákra osztotta fel a népességet, és ehhez mérten ajánl a különböző korcsoportoknak megfelelő intenzitású és időigényű mozgást lásd: forrás.

    családi szív és egészségügyi központ

    Ahhoz, hogy optimalizáljuk egészségünket, érdemes koleszterinben és telített zsírokban szegény, azonban rostdús, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag zöldségeket, gyümölcsöket, gabonákat és hüvelyeseket a lehető legnagyobb mennyiségben ritmuszavar okai étrendünkbe.

    Gyakran nehezen hiszik el, hogy az egyszerű döntések, melyeket életmódunkkal kapcsolatban hozunk, ugyanolyan erőteljesek lehetnek, mint a gyógyszerek vagy egy műtét.

    Pedig általában azok.