Blade 350 QX

Blade 350 QX

A DJI Phantom sikerén felbuzdulva más cégek is elkezdtek hasonló koptereket gyártani. Ezek közül az egyik legismertebb a Blade 350 QX. Külső méreteiben és tudásában nagyon hasonlít a Phantomhoz. A design-ja viszont egy kicsit szögletesebb és színesebb.

blh7800_a0

 

A Blade 350QX jelenleg két változatban kapható. Az RTF csomag egy teljes készlet akkuval, akkutöltővel és a gyártó DX5 nevű távirányítójával. A BNF változat doboza nem tartalmazza a távirányítót, de szinte az összes Spektrum gyártmányú távirányítóval összeprogramozható. Ez a változat olyan felhasználóknak lehet előnyös, akiknek már van valamilyen Spektrum távirányítójuk.

A modell gyárilag teljesen össze van szerelve. A csomagban adnak hozzá egy kamera tartót, ami kimondottan a GoPro kamerák használatára alkalmas. A kamera tartóhoz egy rezgéscsillapítós felfüggesztést is mellékel a gyártó.

Blade350QX9

 

A Blade 350QX motorjai alatt irányjelző LED-ek lettek elhelyezve. Ezeken kívül még a gép hátsó részén van egy többszínű LED, ami az éppen aktuális információkat közli a pilótával, a különböző színek és villogási sorozatok kombinációjával.

A modell alapvetően három különböző repülési módban használható. Ezek nevei a Smart, a Stability és az Agility. A repülési módokat a távirányító bel felső részén lévő kapcsolóval lehet kiválasztani.

Smart módban gps-el repülve igazán könnyen irányítható a kopter. Ilyen kor az irányítókart előre tolva a gép mindig tőlük távolodni fog, bármerre is nézzen az eleje. A kart balra mozgatva mindig balra indul, jobbra húzva pedig jobbra. Nagy segítség a kezdőknek hogy ebben a módban bármerre mozgatjuk a gépet az tartja a magasságot.

Blade350QX10

 

Stability módban már egy kicsit nehezebb az irányítás, mert a Blade nem a pilótához viszonyítja az irányokat, hanem saját magához. Tehát ha az irányítókart előre toljuk, akkor a saját irányának megfelelően fog előre indulni, ha ilyenkor a gép éppen felénk néz, akkor felénk fog indulni. Ebben a módban egy kicsit dinamikusabban mozog a gép, mint a Smart módban és oldalra mozgás közben nem tartja a magasságot.

Az Agility módban történő használatot kimondottan tapasztalt pilótáknak ajánlja a gyártó. Ilyenkor igazán dinamikusan mozog a Blade, még egy tapasztalt helikopter pilótát is meg tud lepni mozgékonyságával.

Blade350QX11

 

A csomagban egy 2200mAh LiPo akkut és egy 12V-ról üzemelő balanszeres akkutöltőt adnak a géphez. Az akkut a modell testében kialakított helyre kell becsúsztatni és csatlakoztatni a fedélzeti elektronikához. Tapasztalataim alapján más gyártó 2500-2700mAh akkui is berakhatók a gépbe. Ezekkel kicsit növelhető a repülési idő, mely a gyári akkuval kb. 8-10 perc.

Blade350QX (2)

A gép üzembe helyezése sajnos egy kicsit bonyolult. Először be kell kapcsolni a távirányítót és az irányító karok mellet lévő trim-eket középállásba kell állítani, ha ezek nincsenek középállásban, akkor a gép nem fog működni. Ezután ki kell kapcsolni a távirányítót és a használati útmutató leírása alapján kalibrálni kell a beépített iránytűt. Miután behelyeztük és csatlakoztattuk az akkut, be kell kapcsolni a modellt a test alsó részén elhelyezett kapcsolóval. Ezután, a távirányító bekapcsolása előtt el kell döntenünk, hogy gps-el vagy gps nélkül szeretnénk repülni. Amennyiben gps-el szeretnénk repülni, akkor a távirányító jobb oldali karját balra kitérítve kell bekapcsolni a távirányítót. Bekapcsolás közben a másik irányba kitérítve gps nélküli módban kapcsolódik be a Blade 350QX.

Blade350QX1

Fontos tudni, hogy aktivált gps-el csak akkor indul el a gép, ha megtalálta a biztonságos üzemeléshez szükséges megfelelő számú műholdat. Elegendő műholdas kapcsolat nélkül nem is indul el a modell.

Miután gps módban csatlakoztattuk a távirányítót a géphez, meg kell várnunk, amíg a hátsó részen elhelyezett LED zölden kezd villogni. Ilyenkor a Blade kapcsolódott a műholdakhoz és megjegyezte a kiindulási pontot. Ekkor a távirányító bal oldali karját, a legalsó állásban tartva ki kell téríteni teljesen balra és jobbra, ezzel elindulnak a motorok.

A bal oldali kart finoman előre tolva növelhetjük a motorok fordulatát és egy bizonyos ponton a gép felemelkedik a levegőbe. Ennek a karnak az előre- hátra mozgatásával szabályozhatjuk a modell repülési magasságát. A kart oldalra mozgatva forgathatjuk a gépet a levegőben.

A jobb oldali kart előre tolva a Blade előre indul, hátra húzva pedig hátra. Ezt a kart oldalra húzva, oldal irányba mozgathatjuk a modellt.

Repülés közben a motorok alatt elhelyezett LED jelzőfények mutatják a gép pozícióját. Az elülső motorok alatt kék színnel, a hátsó motorok alatt piros színnel világítanak. A fényeknek köszönhetően még akár sötétben is egész jól irányítható a kopter.

Amennyiben valami problémánk adódna repülés közben, akkor csak el kell engedni a karokat és a gép megáll a levegőben. Eztán megpróbálhatjuk ismét átvenni az irányítást, ha végképp elveszítettük a fonalat, vagy már olyan messze van tőlünk a modell, hogy alig látjuk, akkor a távirányító bal felső részén lévő trainer nevű kapcsolót magunk felé húzva és ott tartva a gép átkapcsol hazatérő üzemmódba, felemelkedik kb. 20 méter magasságba és légvonalban repülve visszatér a kiindulási pontra.

Blade350QX12

A gyári akkuval, egy feltöltéssel kb. 8-10 percet tud repülni a gép. Amikor elkezd merülni az akku, akkor a modellen lévő visszajelző LED piros villogásra vált. Ilyenkor érdemes minél gyorsabban leszállni a kopterrel és feltölteni az akkut.