Phantom 2 Vision kamera hiba

Adott egy DJI Phantom 2 Vision, ami a közelmúltban nekirepült egy fa koronájának és lezuhan. A leesés szerencsére nem okozott látható sérülést a gépen, de a kamera képe sajnos nem jelent meg a csatlakoztatott mobiltelefon képernyőjén.

Phantom 2 Vision leesés
Phantom 2 Vision leesés

A hibafeltárást sajnos nem a legegyszerűbb irányban kezdtem el, mert a legkézenfekvőbb a csatlakozó kábelek átvizsgálása lett volna, de valamilyen megmagyarázhatatlan ok miatt nem ezzel kezdtem.

Bekapcsoltam a rendszert, megkerestem a Phantom wifi jelét és csatlakoztattam hozzá a mobiltelefont. A DJI Vision applikációt elindítva és a kamerát megnyitva a rendszer azt írta, hogy megszakadt a kapcsolat a Phantommal és nem jelent meg a kamera képe a kijelzőn.

Phantom 2 Vision kamera kép a mobilon, azaz nincs kép.
Phantom 2 Vision kamera kép a mobilon, azaz nincs kép.

Első körben arra gondoltam, hogy a wifi erősítő és a kamera között megszakadt a kapcsolat és ezt kell újra létrehozni. A gyári leírás szerint a kapcsolat újraállításához szükséges a termék csomagolásán lévő QR kód. Ez az adott pillanatban sajnos nem állt rendelkezésre. Ettől függetlenül beléptem a telefonon a DJI applikáció settings menüjébe és elindítottam a “Binding” folyamatot. A rendszer pár másodpercen belül megjelenítette az SSID és a MAC adatokat. Ebből arra következtettem, hogy a wifi erősítő és a kamera között nem szakadt meg a kapcsolat, hanem csak valamiért nincsen kamera jel.

 

Ekkor bevillant, hogy valamelyik kábel vagy csatlakozó sérülhetett meg. Közelebbről megnézve nem látszott sérülés a kábeleken, bár csak a hátsó, fehér színű kábel volt igazán látható. Ennek csatlakozóját kihúzva és újra visszadugva azt vettem észre, hogy nem volt rendesen bedugva a helyére. A helyes csatlakoztatás után ismét bekapcsoltam a rendszert és innentől kezdve minden hibátlanul működött.

Phantom 2 Vision kamera csatlakozó
Phantom 2 Vision kamera csatlakozó